- راهنمای خرید از میهن گلس
1.1. روش ثبت سفارش:
از لیست محصولات موجود، روی محصول مورد نظر کلیک و انتخاب نمائید. تصاویر آن محصول و همچنین خلاصه اطلاعات مربوط به آن در ابتدای صفحه نمایش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از محصول به بخش توضیحات و اطلاعات تکمیلی در همان صفحه می توانید مراجعه کنید. قیمت هر محصول، مربوط به یک بسته از آن محصول همراه با درب مربوطه است. در مرحله بعدی، رنگ یا نوع درب مورد نیاز را انتخاب می نمائید. سپس تعداد را انتخاب می کنید. لازم به ذکر است که تعداد به صورت کارتنی است. مثلا انتخاب 4 بیانگر انتخاب 4 کارتن از محصول مورد نظر است. در برخی از محصولات، تعداد در کارتن هر محصول نیز متغیر است. یعنی محصول مثلا در 2 نوع بسته بندی 12 تایی یا 48 تایی ارائه می شود. در اینصورت تعداد در کارتن را هم انتخاب نمایید. سپس، دکمه “افزودن به سبد خرید” را کلیک کنید تا محصول مورد نظر در سبد خریدتان اضافه شود.
1.2. روش پرداخت:
پس از تکمیل سبد خرید، به قسمت “مشاهده سبد خرید” مراجعه نمائید. در این قسمت خلاصه سبد خرید شامل محصولات انتخاب شده، تعداد، قیمت هر محصول و قیمت کل را مشاهده می نمائید. تعداد محصول در این قسمت نیز قابل ویرایش است. در صورتی که نیاز به افزودن محصول دیگر دارید گزینه ” ادامه خرید” را انتخاب نمائید. در صورتی که قصد پرداخت و ثبت نهایی را دارید دکمه ” اقدام به پرداخت” را کلیک نمائید. اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده باشد، اطلاعات مربوط به شما در صفحه نمایش داده می شود. در غیر اینصورت، اطلاعات مورد درخواست در فرم را به صورت کامل تکمیل نمائید. توصیه می شود جهت تسریع در خریدهای بعدی، شرکت در قرعه کشی ها، برخورداری از تخفیفات ویژه و تخفیفات شگفت انگیز، در سایت ثبت نام نمائید. پس از ثبت اطلاعات مربوطه، دکمه “ثبت سفارش” را کلیک کرده و وارد درگاه پرداخت شوید.
در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات کارت بانکی مورد درخواست را وارد کرده و پرداخت نهایی را انجام دهید.
2. شیوه ارسال
سفارشات به دو دسته تقسیم می شوند که هر دسته شیوه ارسال مربوط به خود را دارد. 1- دسته سفارشات شهر تهران . 2- دسته سفارشات شهرستان.
- سفارشات تهران توسط پیک به دست مشتریان محترم می رسد. یک الی چهار روز کاری بعد از ثبت سفارش، به صورت پیامکی یا تماس تلفنی، زمان تحویل اطلاع رسانی می شود. مشتریان محترم می توانند با مراجعه به پنل کاربری خود، آخرین وضعیت سفارش خود را ملاحظه نمایند. در صورتی که بیش از چهار روز از ثبت سفارش گذشته باشد، از طریق شماره پشتیبانی یا ارسال تیکت، سفارش خود را پیگیری نمایند.
- سفارشات شهرستان از طریق سیستم باربری ارسال می شود. یک الی چهار روز کاری بعد از ثبت سفارشات، بسته ها تحویل باربری می شوند. بعد از تحویل بار، اطلاعات بارنامه (بیجک بار) در پنل کاربری مشتری قرار می گیرد. همچنین پیامکی حاوی اطلاعات بارنامه نیز برای مشتری محترم ارسال می شود. مشتریان عزیز جهت دریافت بار خود می توانند با باربری مربوطه تماس گرفته و برای دریافت بار مراجعه نمایند.
چند نکته مهم برای ارسال:
الف- آماده سازی سفارشات بسته تعداد سفارشات در صف، تعداد کارتن و نوع محصولات، یک الی چهار روز کاری زمان می برد.
ب- مشتریان محترم شهرستان جهت دریافت سفارش خود باید به باربری مراجعه نمایند. برخی باربری ها امکان ارسال سفارشات به محل مشتری را نیز دارند. در صورت تمایل به اینکار، با خود باربری هماهگ شود. بدیهی است هزینه آن نیز توسط باربری دریافت خواهد شد. لذا، صرفا اطلاعاتی شامل شهر مقصد، نام و نام خانوادگی و شماره تماس مشتری در اختیار باربری قرار می گیرد و آدرس دقیق مشتری به باربری داده نمی شود.
ج- مشتریان محترم شهرستان که اطلاعات بارنامه را دریافت کرده اند، صرفا سفارش خود را از باربری مربوطه پیگیری نمایند.
د- برخی از شهرها دارای محل تخلیه برای باربری نیستند. لذا صرفا شهرهایی که باربری دارند در لیست قرار گرفته اند. مشتریان عزیزی که شهر محل سکونت ایشان فاقد باربری فعال است می توانند نزدیک ترین شهر دارای باربری را جهت ارسال بار انتخاب نمایند.
ه- مشتریانی که از وجود محل تخلیه باربری در شهر خود اطمینان دارند اما نام شهر آنها در فهرست نمی باشد، نزدیکترین شهر به مقصد خود را انتخاب کنند و سپس در توضیحات سفارش، نام شهر مقصد و نام باربری مبدا ( باربری تهران) مربوط به شهر خود را درج نمایند. در اینصورت بار ایشان به باربری مربوطه و شهر مربوطه تحویل می شود.
و- تحویل بار شهرستان طبق تجربه های قبلی، به باربری های منتخب انجام می شود. در صورت معرفی باربری از سوی مشتریان، باربری معرفی ایشان در اولویت قرار می گیرد و صرفا در صورت مقدور بودن، تحویل باربری مربوطه می شود. شرکت تعهدی به تحویل به باربری درخواستی ندارد.
3. هزینه های حمل و نقل:
کلیه هزینه های حمل به عهده مشتری محترم می باشد. هزینه های به دو گروه سفارشات مربوط به شهر تهران (پیک) و سفارشات مربوط به شهرستان ها ( باربری) تفکیک می شود.
3-1. هزینه پیک داخل شهر تهران: بسته به آدرس مشتری محترم (زیر 6 کارتن) به صورت حدودی در جدول زیر درج شده است. هزینه پیک در مقصد پرداخت می شود.
منطقه | کرایه |
15-20 | 140.000 تومان |
13-16-17-19- 14 | 150.000 تومان |
10-18 | 170.000 تومان |
9- 5 (پائین بزرگراه همت) | 180.000 تومان |
2 (پائین بزرگراه همت) – 4 – 5 (بالای بزرگراه همت) | 190.000 تومان |
3-21 ( طرحدار 6-7-8-11-12) | 190.000 تومان |
1-22- 2 (بالای بزرگراه همت) | 220.000 تومان |
کرایه های شهرهای قرچک و ورامین 60 هزار تومان و سایر توابع تهران بین 100 الی 350 هزار تومان و بالاتر ، بسته به فاصله و تعداد کارتن سفارش متغیر است. جهت استعلام کرایه توابع تهران و سفارشات بالای 6 کارتن با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید.
3-2. سفارشات مربوط به شهرستان: با باربری ارسال می شود. نرخ باربری ها مقدار ثابت و تعریف شده و مشخصی نیست. لذا کلیه نرخ های اعلامی به صورت حدودی و جهت اطلاع مشتریان محترم اعلام شده است. این هزینه ها شامل هزینه باربری شهری و بین شهری است. هزینه شهری مربوط به هزینه ارسال از انبار شرکت تا باربری داخل تهران است. این هزینه مقدار ثابت 50 هزار تومان است. یعنی تعداد کارتن سفارش در این هزینه تفاوتی ایجاد نمی کند. هزینه شهری در فاکتور نهایی مشتری درج می شود و پیش از ارسال توسط مشتری پرداخت می شود. هزینه بعدی، مربوط به هزینه بین شهری می شود. این هزینه توسط باربری در محل تخلیه بار دریافت می شود. نرخ حدودی هزینه بین شهری برای هر کارتن 25 هزار تومان تا محل تخلیه می باشد.
نکته : در صورت تمایل مشتری محترم جهت دریافت سفارش بار درب منزل، با خود باربری مربوطه هماهنگ شود. بدیهی است هزینه آن نیز توسط باربری دریافت خواهد شد. لذا، صرفا اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی و شماره تماس مشتری در اختیار باربری قرار می گیرد و آدرس دقیق مشتری به باربری داده نمی شود.
4. قوانین مرجوعی
الف) ارسال اشتباه کالا: در صورت ارسال اشتباه کالا، کلیه هزینه های مرجوعی و تعویض کالا به عهده شرکت میهن گلس می باشد. بهترین زمان اعلام مرجوعی اشتباه، هنگام دریافت کالا توسط پیک (برای تهران) یا باربری (برای شهرستان) است که در اینصورت کالا توسط مشتری دریافت نمی شود و مراتب بلافاصله از طریق پروفایل یا شماره پشتیبان اطلاع رسانی می شود. در صورت دریافت کالا، ضروری است که مشتریان محترم تا 72 ساعت بعد از تحویل کالا نسبت به ثبت مرجوعی در پروفایل خود و از طریق شماره پشتیبانی نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند. بدیهی است شرکت مسئولیتی برای ثبت مرجوعی ارسال اشتباه خارج از این زمان نخواهد داشت.
کلیه شیشه ها پیش از بسته بندی بررسی کیفی ( وارسی) می شوند. هر شیشه بسته به سیستم تولید ( دستی یا اتومات) باید یک سطح کیفی قابل قبول جهت بسته بندی داشته باشد. در غیر اینصورت، کنار گذاشته می شود. با وجود این، وجود شکستگی یا احیانا معیوبی در کالا شیشه اجتناب ناپذیر است.
ب) وجود معیوبی یا شکسته در کالا : در اینصورت، کلیه هزینه های معیوبی یا شکسته به عهده شرکت میهن گلس می باشد. ضروری است مشتریان محترم تا 48 ساعت بعد از تحویل شیشه نسبت به گزارش معیوبی از طریق پروفایل کاربری و ارسال تصاویر از طریق شماره واتس اپ شرکت، اقدام نمایند. به دلیل شکننده بودن شیشه، شرکت هیچ مسئولیتی برای گزارشات خارج از این بازه 48 ساعته ندارد.
معیوبی شامل موارد زیر می شود:
1- وجود تَرَک یا شکستگی در شیشه.
2- وجود حبابی که موجب نازک شدن بدنه شیشه و بروز شکستگی در اثر ضربه ضعیف می شود. ( وجود حباب های ریز در شیشه های دستی طبیعی است و معیوبی محسوب نمی شود.)
3- بسته نشدن درب شیشه به دلیل درست نبودن سایز درب یا اشکال در رزوه شیشه.
نکته مهم : وجود شکستگی عمده داخل کارتن ها، به هنگام دریافت شیشه ها از باربری کاملا محسوس می شود. در صورتیکه مشتریان احساس کردند که تعداد زیادی از شیشه ها ( بیش از 20%) شکسته شده اند، هرگز بار را تحویل نگرفته و نسبت به اطلاع رسانی و ارسال مستندات اقدام کنند. در غیر اینصورت، باربری ها مسئولیتی بابت آن بر عهده نمی گیرند و پیگیری شیشه های شکسته امکان پذیر نخواهد بود.
در صورتیکه مشتریان عزیر به هر دلیلی ( بجز معیوبی) قصد مرجوعی کالا را داشته باشند، این امکان با رعایت موارد زیر فراهم می باشد:
1- زمان اعلام این نوع مرجوعی تا 7 روزی کاری از دریافت کالاست.
2- پیش از اقدام به مرجوعی، گزارش ثبت مرجوعی در شماره واتس اپ پشتیبانی درج می شود و توسط کارشناسان پاسخ داده می شود و با هماهنگی کارشناسان مربوطه اقدام می شود.
3- کلیه هزینه های مرجوعی ( غیر معیوبی) تا انبار شرکت به عهده مشتری می باشد.
4- شرکت مسئولیتی برای ثبت اعلام مرجوعی بعد از 7 روز کاری ندارد.
6- مبلغ مرجوعی پس ار بررسی تعداد و سلامت کالای مرجوعی به حساب مشتری واریز می گردد.
5- مبلغ مرجوعی صرفا به حساب مبدا پرداختی می شود و امکان واریز به حساب ثالث وجود ندارد.